Stationaire batterijen (industriebatterijen) zijn duurzame batterijen die bijzonder geschikt zijn voor gebruik in veiligheidsvoorzieningen.
Ze voldoen aan de eisen voor groepen en centrale batterijinstallaties volgens DIN VDE 0107 en DIN VDE 0108 en voldoen qua elektrische prestaties en levensduurverwachting aan de constructie OGi-blok. Industriebatterijen kunnen worden gebruikt met een spanning van 2,23V/Z zonder dat een extra laadniveau van 2,40 V/Z vereist is. Bij deze spanning is gegarandeerd dat de batterij de volledige laadstatus behoudt. Het gebruik van een gepatenteerde loodlegering zorgt voor een minimale stroomopname tijdens het onderhouds laden en daarmee samenhangend een lagere corrosie van de positieve draagplaat.
Of het nu gaat om brandweer, politie, touringcars, vrachtwagens voor lange afstand of bezorgvoertuigen, de prestaties en betrouwbaarheid van deze batterijen zijn van groot belang.
Nutzfahrzeuge met elektronische uitrusting hebben een extra sterke batterij nodig met een hoge cyclustabiliteit. Of het nu gaat om brandweer, politie, touringcars, vrachtwagens voor lange afstand of bezorgvoertuigen, de prestaties en betrouwbaarheid van deze batterijen zijn cruciaal, soms zelfs levensreddend. Met de ongeëvenaarde VARTA® batterijen voor bedrijfsvoertuigen bent u optimaal voorbereid op de eisen van de veranderende markt. Wij vinden de juiste batterij met hoge cyclustabiliteit en een lange levensduur, wat leidt tot een aanzienlijke verlaging van uw operationele kosten.
De start- / autobatterij als hart van uw voertuig.
Met ongeveer 44.000.000 personenauto's (stand 1.1.2014) die geregistreerd zijn bij de voertuigregistratiekantoren in Duitsland, is de autobatterij een van onze belangrijkste productgebieden. Dit is echter niet alleen vanwege de aantallen, maar vooral omdat technologische veranderingen een veel specifiekere en gedifferentieerdere benadering van de energieopslag vereisen dan enkele jaren geleden. HiFi-installaties, navigatiesystemen, verschillende boordcomputers, multimedia zoals DVD-spelers, plafond- / hoofdsteunmonitoren of stoelverwarming eisen hun tol. Met deze toename van elektrische verbruikers in het voertuig, veranderde inbouwlocaties en de toenemende overstap naar start-stop technologie, behoort de tijd van de weinige schroeven, het uitvoeren van eigen tests en de eigen ombouw langzaam tot het verleden.